- Sagatavoties aprūpes procesa veikšanai.
- Palīdzēt klientam noģērbties un apģērbties.
- Nodrošināt šķidruma uzņemšanu mazkustīgiem klientiem un klientiem ar kognitīviem traucējumiem.
- Gatavot/sildīt ēdienu, barot klientu.
- Asistēt veselības aprūpes speciālistam klienta barošanā ar zondi.
- Nodrošināt klientam pilnvērtīgu miegu un atpūtu.
- Nodrošināt klientam apstākļus urinācijas un defekācijas veikšanai.
- Veikt klienta izdalījumu savākšanu.
- Sniegt klientam empātisku, ētisku un psihoemocionālu atbalstu.
- Sagatavoties klienta mazgāšanai.
- Sagatavoties ikdienas higiēnas procedūru veikšanai.
- Veikt klienta mutes dobuma kopšanu un zobu protēžu tīrīšanu.
- Veikt klienta sejas un galvas kopšanu.
- Kopt sejas apmatojumu.
- Veidot matu sakārtojumu.
- Veikt galvas ādas kopšanu un matu mazgāšanu.
- Mazgāt klienta ķermeni.
- Veikt klienta muguras norīvēšanu.
- Kopt klienta rokas un roku nagus, kājas un kāju nagus.
- Veikt klienta starpenes aprūpi.
- Veikt klienta ar inkontinenci aprūpi.
- Veikt klienta ķermeņa veļas maiņu.
- Veikt klienta gultas klāšanu un gultas veļas maiņu.
- Pozicionēt klientu, palīdzēt izkļūt/iekļūt gultā, apsēsties, atgulties.
- Palīdzēt klientam izmantot tehniskos palīglīdzekļus.
- Palīdzēt klientam pārvietoties telpā un ārpus tās, izmantojot mobilitātes palīglīdzekļus.
- Pavadīt klientu uz dažādiem pasākumiem vai klientam svarīgām vietām.
- Dokumentēt klienta aprūpes gaitu un veselības stāvokļa izmaiņas.
- Novērot klienta veselības stāvokli.
- Sniegt atbalstu medikamentu uzņemšanā klientam.
- Kopt/uzturēt klienta tehniskos palīglīdzekļus.
- Veikt paliatīva klienta aprūpi.
- Veikt klienta pēcnāves aprūpi savas kompetences ietvaros.
- Pasūtīt laikrakstus, žurnālus.
- Palīdzēt sagatavot korespondenci vai sūtījumu, sagatavojot to atbilstoši klienta norādījumiem.
- Veikt klientam nepieciešamos pirkumus un to piegādi.
- Sniegt atbalstu klientam mājdzīvnieku kopšanā.
- Veikt dzīvojamo telpu, sanitāro mezglu un palīgtelpu uzkopšanu.
- Veikt sadzīves atkritumu šķirošanu, iznešanu.
- Nodrošināt klienta veļas tīrību un uzglabāšanu.
- Mazgāt traukus/kopt virtuves inventāru un sadzīves tehniku.
- Piegādāt telpās kurināmo un kurināt krāsnis.
- Veikt ūdens piegādi telpās un izlietotā ūdens iznešanu.
- Kopt klienta apavus.
- Palīdzēt klientam sakārtot personīgās mantas.
- Kopt istabas augus.
- Veikt klienta ledusskapja atkausēšanu un mazgāšanu.
- Veicināt klienta dzīves aktivitātes.
- Noskaidrot klienta apmierinātību ar sniegto pakalpojumu.
- Atbalstīt klientu aktivitātēs, atpūtā un hobijos.
- Veicināt klienta atbildību par līdzdarbību garīgajā, fiziskajā un sociālajā pašaprūpē.
- Veikt telpu iekārtošanu klienta drošas vides veidošanai.
- Veicināt elektroniskās uzraudzības pakalpojuma pieejamību.
- Ievērot klienta tiesības un drošību aprūpes laikā.
- Ievērot sociālās aprūpes iestādes higiēnas un pretepidēmiskā plāna režīmu.
- Sadarboties ar klienta atbalsta sistēmām - personām, iestādēm, speciālistiem unpakalpojumu sniedzējiem.
- Sadarboties ar aprūpes procesā iesaistītajām pusēm.
- Informēt klientu par aprūpes procesā iesaistīto speciālistu un citu pakalpojumu sniedzēju mērķiem un uzdevumiem.
- Informēt klienta aprūpē iesaistītos piederīgos.
- Konstatēt veselības stāvokļa izmaiņas.
- Sniegt pirmo palīdzību kompetences ietvaros.
- Ievērot darba drošības un vides aizsardzības prasības.
- Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
- Ievērot sociālās un pilsoniskās atbildības principus.
- Prast sazināties ar klientu viņam saprotamā veidā.
- Plānot darba uzdevuma izpildi.
- Ievērot profesionālās ētikas normas un pozitīvas komunikācijas principus.
- Pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju.
Drošas darba vietas un darba vides nodrošināšana; atbalsta sniegšana klientam aprūpes laikā; klienta dzīves kvalitātes nodrošināšana; klienta aprūpes process un pašaprūpe; higiēnas procedūru nodrošināšana; klienta vispārējā veselības stāvokļa un vitālo rādītāju novērtēšana; klienta pamatvajadzību nodrošināšana; mājturības pamati, klienta ar funkcionāliem traucējumiem aprūpe; sociālās aprūpes nodrošināšana; infekcioza klienta aprūpe; paliatīvā aprūpe; pirmā palīdzība; sabiedrības un cilvēka drošība; informācijas un komunikācijas tehnoloģijas; valodas, kultūras izpratne un izpausmes; izvēles moduļi (viens no piedāvātajiem diviem): 1. - alternatīvie komunikācijas veidi, 2. - digitālās prasmes aprūpētāja darbā.
Materiāltehniskais nodrošinājums dalībai tiešsaistes nodarbībās - interneta pieslēgums, dators (vai cita piemērota viedierīce), mikrofons, vēlama kamera. Plānots izmantot tiešsaistes platformu Microsoft Teams, īstenojot daļu no izglītības programmas teorētiskās daļas attālināti.
-
darba dienas vakari
-
brīvdienas
- Solvita Bāliņa | 26112312 | balina.solvita@inbox.lv